Tenise var mısınız?

TENİSE BAŞLARKEN Tenis oyunu, oyunların belki en çekici, en hoş olanıdır.İnsanlarda temiz hava almak, stres atmak ve iyi vakit geçirmek için tenis oynarlar.Tenis sporu en zor sporlardan biridir. Tenisçinin de bir boksör, bir kayakçı, bir fotbolcunun v.s. gibi çok iyi fizik kondisyonuna sahip olması birinci şarttır. Bunun için tam doktor muayenesinden geçmiş olması başta gelir. Şampiyon veya adayı ayrica çevik, yüz metreci gibi çabuk, beş bin metreci gibi nefesli, ağır sporları yapanlar kadar vücutça mukavemetli olması ve tenis oyununun bürün inceliklerini bilmesi, kafasını her vuruş için anında kullanması lazımdır. İşte bütün bu ögelere sahip kişiler muntazam ve metodlu antreman yaparlarsa şampiyon adayı dahi olabilirler. ŞİMDİ TENİSE YENİ BAŞLAYACAKLARA GELELİM.............................. Tenise başlamanın en ideal yaşı 6-11 dir.Bu yaştan evvel sahalara sokulabilen, arasıra top oynayan ve hatta ellerine geçirdikleri büyüklerin raketleri ile topa vuranlar avantaj sağlamış olurlar. Çok tenis görmenin ve bilhassa doğru ve güzel stilli oyuncuları dikkatle seyretmenin faydası sonsuzdur. Ancak tenise 40 yaşın üzerinde başlanacağı gibi 70 yaşına kadar bile tenis oynanabilir. Futboldan avantajı bu olsa gerek, TENİSE HER YAŞIN SPORU denebilir. TENİS her bakımdan zarif bir oyundur. Sahası zariftir, oyuncuların giydikleri açık renk kıyafetler zariftir, toplar raketler zariftir. Bu zerafetin ortasında sahaya çıkıp göze hoş gelmeyen hareketler yapmak daima acı bir tebessümle karşılanır. TENİSE başlarken ilk dersleri mutlaka hocadan almakla büyük avantaj sağlanır, vuruşları çok daha çabuk öğrenir, yanlış hatta komik görünen hareketlere alışmaz ve boş zaman kaybetmemiş olursunuz. Aynı zamanda tenise ait kitapları okumak sonsuz faydalıdır. Tecrübeli oyuncular bile okudukça öğrenirler. Hocanın, bütün bir kitabın içindekileri beş on derste öğretmesi tabii mümkün değildir. Kulüpte hoca yoksa, kitaba önem vermek ve nazının geçeceği oyunculardan birine başvurmaktan başka çare yok gibidir.VURUŞLARDAN ÖNCE TOPA BAKMANIN ÖNEMİ TENİSE BAŞLAYANIN İLK ÖĞRENECEĞİ ŞEY, TOPA İYİ ‘ BAKMAKTIR’ !! Mühim olan, topa nasıl bakılacağıdır. Bunun için topa bakmasını ilk günden öğrenmek gerekir. Bunu öğrenmeden değil şampiyon sıradan bir oyuncu dahi olamaz. Karşınızdaki hoca, sağınıza doğru eli ile veya raket ile top atacaktır işte iyi bakma burada başlar. Top karşıdaki oyuncunun raketinden çıkarken sizinde gözünüzü açarak topun nereye doğru geldiğini bütün dikkatinizi toplayarak takip etmeniz gerekir. Sonra sizde pozisyonunuzu alarak, raketinizin tam ortası ile vurduğunuzu net olarak takip etmeniz gerekir. Her topa hazırlanış ve vuruşta aynı hareketi tekrar ediniz. Başta topa iyi bakmayı öğrenen ve buna iyice alışan sonuçta yararlı çıkar.Mühim bir noktaya işaret edelim, bazı sporcular topa bakıyorum zannederler ama top rakete yaklaşırken ellerine ya da raketin başına bakarlar. Bu durumu hemen düzeltmek gerekir. Şayet tenise yeni başlayan öğrenci topa iyi bakmiyorsa, raketi bırakıp topu eli ile tutması için karşılıklı top atmanın büyük yararı vardır. BAKMAYI ÖĞRENMEK İYİ BİR USULDÜR. RAKET NASIL TUTULUR Raket tutuşunda esas üç değişik stil vardır. Diğerleri bunların elde hafifçe değiştirilmesi ile meydana gelir. 1.WESTERN 2. EASTERN 3. CONTİNENTAL 1. WESTERN: Yerde yatan raketin sapını süpürge sapı kavrar gibi tutmakla meydana gelir. Bu suretle baş parmakla işaret parmağı arasındaki “V “ şekli sapın sağ üst geniş kısmının ortasına isabet eder. Bu tutuşla servis ve sol vuruş yapılamaz. 2. EASTERN: Birisini günaydın deyip elini sıkma gibidir. Raketin telleri yere dikey olmak şartıyla sapı aynen kavramak gerekir. Bu tutuşla işaret parmağı ileri uzanmış durumdadır. Bu sebeple topun kontrolünü avuçtan ziyade parmaklar yerine getirir. Sağ vuruşta işaret, sol vuruşta baş parmak vuruşun kontrolünü sağlar. 3. CONTİNENTAL : Sağ vuruşta ( Eastern’e) yakın Continental tutuştur.Bugün bütün dünyada bu tutuş tercih edilmektedir.Bu tutuşla bel hızasına veya daha alçak gelen toplara çok rahat vurulur Servis, sol vuruş, vole ve yarım volelerin hepsi, en iyi olarak bu tutuşla yapılır. Ayrıca bugünün çok hızlı tenisinde raketi elde çevirmeye çok defa vakit ve imkan kalmamaktır. Bu sebeple, denebilirki ( Continental) en komple ve en emin bir vuruş tarzıdır. SAĞ VURUŞ (FOREHAND ) Şimdi karşınızdaki hoca veya arkadaşınız sağ tarafınıza elle veya reketle bir top gönderecektir. Bu anda gözünüz elden veya raketten çıkan topu dikkatle izleyecek ve top karşıdan çıkarken siz de raketinizi sağ arkaya açarak vuruşa hazırlanacaksınız. Bütün vuruşlarda vücudun fileye yan dönmesi gerekmektedir. Burada fileye tam yan dönmek için sol ayak öne atılmış ve vücudun ağırlığı sağ ayak üzerine binmiştir. Vücudun yaylanabilmesi ve serbest hareketi için dizler bükük vaziyeti muhafaza etmektedir. Şimdi vuruş başlamak üzeredir. Raket yukarıdan aşağıya ve ileriye doğru kavisli bir hareketle gelecek ve topa raketin tam ortasıyla vurulacaktır.Gözler dikkatle topa bakmatadır. Raketin ortası topa değerken, raket elde dönmemesi için sıkı kavranacak ve bilek hareket etmeyecektir. Bu esnada vücudun ağırlığı da sağ ayaktan sol ayağa geçecektir.Dizler bükük durumu muhafaza etmekte, gözler toptadır. Raket topa değerken sağ omuz da sola dönecek, kalça sol ayağın üzerinde fileye doğru dönerken sol ayağın hizasına gelecektir. Topa vururken raketin telleri yere dikey ve başı sapla aynı hizada olup hiç bir zaman bu denge bozulmayacaktır. Raketin topa temasını çoğaltmak ve topun gideceği yönü tayin etmek için vuruştan sonra raket topun gideceği yönü sonuna kadar izleyecektir ( Follow through ). Yukarıda bir öğrencinin en önce öğreneceği ve oyunda her zaman en çok kullanacağı sağ vuruşun esaslerı anlatılmştır. SOL VURUŞ ( BACKHAND) Bundan önce sağ vuruş için söylenenlerin pek çoğu sol vuruş içinde geçerlidir. Sol vuruş tıpkı sağ vuruş gibi üç türlü yapılır. Düz, kesik ve lifte. Ancak metod değişmez. İleri oyuncuların ilgileneceği sol vuruşun inceliklerini daha aşağıda bulacaksınız. Sağ vuruşta raket bir kaç türlü tutulabilir. Ama doğru ve iyi bir sol vuruş için doğru bir raket tutuşu şarttır. Sol vuruşta raket ( Continental ) veya bunun çok hafif değişik şekli ile tutulur. Her zaman baş parmağınız ile işaret parmağınız arasındaki ( V ), raket yere dikey durduğu zaman, sapın üstündeki sol üst çizginin üstüne veya biraz soluna gelir. Sağ vuruşta olduğu gibi sol vuruşta da fileye yan dönülecek ve sağ omuz fileye bakacaktır. Dizler gene hafif bükük, iki ayak yan yana sağ ayak önde olarak vuruş pozisyonuna geçilecektir. Vücudun ağırlığı sol ayaktan, sağ ayağa geçerken veya tam geçtikten sonra ileri gelen raket teller dikey olarak ve sağ kalçanın biraz önünde topa vuracak. Gözler gene topta olacak. Raketin ortasının topa temas ettiğini görecektir. Raketin topa teması mümkün olduğu kadar uzatılacak ve raket topun gönderildiği yönde onu izleyecektir.(Follow through ) Vuruşun tamamlanmasıyla sağ ayak üzerinde dönülecek ve sol ayak onun yanına gelerek vücut fileye dönmüş olacaktır. SERVİS Düne göre, bugün servisin önemi ve kıymeti bir kaç kez artmıştır. Bügun denk kuvvetteki şampiyonlar arasında oynanan maçlarda hem tek, hem çiftlerde, servis yapan oyunu ekseriye kazanmakta ve arada rakibin bir servisini kapabilen seti 6-4 lehine çevirmektedir. Zamanımızın büyük oyuncuları servislerinden sonra fileye çıkmakta ve yüksekçe bir top yakalar yakalamaz puanı bitirmektedirler. Ne gariptir ki teniste bütün vuruşlar içinde esasını iyi öğrendikten sonra, yegane tek başına vuruş servis olduğu halde, bunu bilhassa iyi servisi olmayanlar arasında uygulayanlar pek azdır. Üç değişik servis vardır: DÜZ, YAN KESİK, AMERİKAN Önce öğrenilmesi en kolay, fakat tatbiki en güç olan düz servisi ele alalım. Buna en kolay ve en güç dedik, çünkü düz servisle topu filenin öbür tarafındakı dikdörtgene düşürmek, tenise yeni başlayanlar için, kesik ve Amerikan’a oranla kolaydır. Buna mukabil ileri tenisçilerin düz servisle ve topu çok büyük bir hızla karşı dikdörtgene düşürmeleri hem güç, hem de yorucudur. Topun hızını kontrol etmek kolay olmadığı içindir ki, büyük şampiyonlar dahi, birinci servislerini içeriye sokmayınca ikinciyi Amerikan veya yandan kesik olarak atmakta ve bu suretle hızı kesilen topu kontrol altına almaktadır. Her vuruşta olduğu gibi, bundan da fileye tam yan dönecek ve ayaklarınız arka çizgiye paralel olacaktır. Dizler hafifçe bükük olacak ve iki ayak vücut dengesini rahat ettireceği şekilde birbirinden aralıkla, fakat yan yana olacaktır. Raket ( Continental ) tutuşla tutulacak ve sol el raketin boğazında hareket başlayıncaya kadar taşıma görevine devam edecektir. Servis hareketine başlarken raket aşağı inmeye, sol el de topu havaya atmak üzere, havaya kalkmaya başlayacaktır. Bu arada vücut ağırlığı sağ ayaktadır. Top sağ göz hizasında ve 15 santim kadar vücuttan fileye doğru olmak üzere havaya giderken, sağ diz ve bel daha fazla kuvvet almak üzere bükülecektir. Aynı maksatla sağ omuzda geriye ve aşağı inecektir. Raket bir kavis çizerek rahatça arkaya geçerken rakette yukarıya gelmeye başlayacaktır. Topa raketin ortasıyla, ama vücudun sol ayak ucunda erişebildiği en yüksek noktada ve kol düz olarak vurulacaktır.İlk hareketten itibaren gözler asla başka yere bakmayacaktır, top raketten çıktıktan sonra onu izleyecektir. Raket topa vurduktan sonra aşağı ve sola doğru tabii şekilde giderek sol dizin solunda duracaktır. Bu arada sol ayak üzerinde fileye doğru dönülecek ve sağ ayak yanına gelecek veya fileye koşmak üzere ileriye ilk adımını atacaktır. AMERİKAN SERVİS ( AMERİCAN TWİST ) Top sol omuz hizasında ve biraz dahe geri olarak havaya atılmakta ve raketin telleri topu sağ alt köşeden yukarıya ve ileriye doğru fırçalamakta ve servisin bitişinde raket sol ayak yanına gelmektedir. Bu serviste top düz serviste olduğu gibi hızlı gitmez. Ama yere değdikten sonra fırçalanış derecesine göre havaya ve yana doğru sıçrar. İyi yapıldığı zaman karşılanması hiç de rahat olmayan bu servisin arkasından voleye çıkmak için de zaman kazanılır. SMAŞ ( KÜT ) Genel düşünüşün zıddına, smaş öğrenmek için kuvvetli bir servise sahip olmaya gerek yoktur.Ama kurallar şunlardır : 1. Zamanında yer almak ve topa vurmadan hazır olarak beklemek 2. Topa tellerin ortasıyla vurmak 3. Serviste olduğu gibi, filenin ötesine nişan almak 4. İkinci servis için tavsiye edilen fazla hareketi yapmamak 5. Dirseği kırmak ve raketi omuz hizasına kadar getirip, orada beklemek 6. Fileye yan dönmek ve topa vuruncaya kadar gözden ayırmamak 7. Topun üst kısmına değil, arkasına vurmak LOBLAR Lob bildiğimiz sağ ve sol vuruş tutuşu ile aynı genel prensip ve kurallara uyarak yapılır. Yalnız uzun vuruşlara nazaran daha kısa bir ( Follow through ) tatbik edilir. Lobu dört sınıfa ayırabiliriz : 1. Efe vermeden, topa alttan yukarı düz olarak vurulan loblar 2. Topa alından, fakat ileri doğru keserek vurulan loblar 3. Topa liftte vuruşta olduğu gibi aşağıdan yukarı doğru fırçalanarak ileri doğru dönmesi sağlanan loblar 4. Top yere değmeden yapılan loblar ( Vole loblar ) VOLE Vole top yere değmeden vurulduğu ve fileye yakın mesafeden yapıldığı için normal arka oyununa nazaran çok daha etkili olmakta ve hücum vuruşu olarak kullanılmaktadır. Yalnız filenin alt seviyesinden alınmak mecburiyeti olan alçak toplar müdafaa vuruşlarıdır. Volede en makbul tutuş ( continental ) dır.Karşıdan gelen hızlı topları, elde raketi çevirmeye lüzüm kalmadan sağ ve sol voleyle karşılamak için (Continental)tutuş rakipsizdir. Volede diğer vuruşlarda olduğu gibi yan dönmek daima tercih edilir. Raket daima bilek seviyesinde veya daha yukarıda tutulur. Ancak vakit bazen yakın ve hızlı toplarda veya ayaklara inen smaş ve sıkı toplarda çaresiz olarak kurallar bozulur. Arka vuruşların tersine olarak volede hazırlık azdır. Raket omuz hizasından geri gitmez ve bu suretle topa ya bir okat atılır veya hızlı gerliyorsa, raket topun önüne konarak bloke edilerek kendi hızı ile iade edilir. Top çok alçaktan gelmiş ise pozisyon ve prensipler değişmez ve bunun için voleci dizlerini bükmek sureti ile asla belini bükerek eğilme suretiyle değil, topun seviyesine iner ve raketin başını düşürmeden karşılamasını yapar. Bu usulün büyük avantajı da topu daha yakından ve daha iyi görebilmektir. Öbür vuruşlara göre volenin diğer bir özelliği de topun daima vücudun önüne alınmasıdır. Ayrıca vole filenin ne kadar yükseğinden karşılanırsa, etkisi de o oranda artar. Top ne kadar fileye yakın alınırsa o kadar etkili olur. Kısa vole ve drop voleyi az kullanana kazançtan çok zarar verir.Volede derin toplar göndermek en emin bir taktiktir. DROP - SHOTS ( KISA TOPLAR ) Kısa top, raketin topun altına ileri doğru fırçalamakla veya yüksek sıçrayan bir topu yukarıdan aşağıya ve altına doğru kesmekle yapılır.Kesme hareketi biter bitmez ( Follow through)’yu durdurmak gerekir. Rakibi aldatmak için, sanki drive atacakmış gibi normal yapılır ve tam vuruştan evvel hareket lüzumu kadar yavaşlatılır. Bu vuruşta topun hızını yavaşlatmak amacı ile ağırlık arkada kalır ve öne geçmez. Taktik olarak şartlar elverişli olsa dahi, bu vuruşta da ifrata kaçmak doğru olmaz. Tenis öğretme sanatı tenis oynama sanatından oldukça değişiktir. Genellikle iyi bir tenisçi olmak, iyi bir öğretmen olabilmek değildir. İyi öğretmen ve yetiştirici sabırlı, öğrencilerin yetişmeleri için samimi ve heycanın sahibi olan kimsedir. Öğrencilerin hele yeni başlayanların, tenis oyunu hakkında hiç bir bilgileri olmadığını bilir. Yeni ve tecrübesizler, tenisi bilmedikleri gibi vurulan topun nereye, nasıl sıçrayacağını tayinden aciz olduklarını kestiremeyeceklerini hazırlamalıdır. Çalıştırıcı bilir ki, böylesine bir sezgi ancak, atılan topu vuruş çalışması ile elde edilir ve çalışmaları ona göre düzenler. Topun düşeceği ve sıçrayacağı yeri kestirme sezgisi atılan topa vurma denemeleri sağlanabilir. Değil yeniler hatta birçok tecrübesiz oyuncular bile önsezi, vuruş konumu, topu hissetme, ayak oyunları, teknik ve taktikleri arkadaşı ile karşılıklı oynayarak elde edebilirler. Yakın zamanlara kadar tenis öğretme, gölge ve teknik bilgi aktarma çabası yöntemi idi. Yalnız takım oyuncuları tenis oynayarak ders çalışırlardı. Son zamanlarda bu yöntem bırakılmış ve bunun yerine yeni ( Öğrenciye bir görev ver onu yapmasını iste ) ilkesi uygulanmaya başlamıştır. Öğrenci oyun oynar ortamında geliştirilmelidir. Bu sırada gerekli teknik ve diğer bilgiler aktarılmaktadır. Örneğin, topu şuradan şuraya şöyle at gibi. Bu kitabın amacı, okul ve kulüplerde öğrencilere oyunun her yönü hakkında temel bilgiler vermektir. Bunları, temel vuruşların tekniği, topu hissetme yetenekleri, kortta konum alma, ayak oyunları ve taktik olarak özetleyebiliriz. Kitaptaki araştırmalar ve oyun durumları öğretme tekniği dörder kişilik gruplar içindir. Fakat yeterli miktarda kort varsa az öğrenci ile çalışmak olanakları da ortaya çıkar. Dar bir yerde öğrenciye gerekli bilgi ve yetenekleri vermek çok zordur. Başlangıçta, topu hissetme ve teknik hakkında bir kort veya kapalı bir yerde epey iş görebilir. Kitapta bunun için bir bölüm bulunmaktadır. Her zaman hatırlanması gereken şey, dar bir yerde kalabalığa tenis öğretmek sakıncalıdır. ÖĞRETİM FELSEFESİ Öğretim felsefemiz 4 dilime bölünebilir : 1. Ne yapmak istiyorsunuz ? 2. Ne kadar bilginiz olmalı ? 3. Ne kadar pratiğiniz olmalı ? 4. Ders şekli ne olmalı ? 1. NE YAPMAK İSTİYORSUNUZ ? a. Öğrencinize oyun hakkında ve kazanmak için temel bilgiler vermek. b.Öğrencilere iyi vuruşlar elde ettirmek. c. Dersi eğlenceli kılmak,grubu ilgili ve eğlenceli tutmak,bu suretle kişinin öğrenime karşı ilgisini sürdürebilir. 2. NE KADAR BİLGİNİZ OLMALI ? a. İyi bir stiliniz olmalı. b. Kortta konum (pozisyon) alma hakkında bilginiz olmalı. c. Vuruşlar hakkında temel bilgilere sahip olmanız. d. Hareketlere ve tenisin ana esaslarına sahip olmanız. e. Değişik vuruşları bilmeniz. f. Tek ve çift oyun taktiklerini bilmeniz. 3. NE KADAR PRATİĞİNİZ OLMALI ? a. Topu elle ve raketle atabilmek ve topun birkaç kere gidip gelmesini sağlayabilmeli. b. Aynı zamanda bir öğrenci ile değil, dört öğrenci ile de oynayabilmeli. c. Öğrencilerin olanaklarını değerlendirebilmeli ve hatalarını görebilmeli d. Her öğrenci için yararlı, yardımcı olanakları bilmeli. e. Her vuruşu gösterebilmeli. f. Maç durumlarını göstermek bilgisine sahip olmalı. 4.DERS ŞEKLİ NE OLMALI ? a. Gruba bir ödev verin ve nasıl yapacaklarını özetleyin. Bu, bir maç durumu olabilir veya oyuncuların ne zaman ve nereye koşacaklarını belirleyen durumlar hazırlayarak bir vuruş öğrenme biçiminde olabilir. b. Öğrencilerin bu durumdaki yeteneklerini ölçün ve hataları saptayın. c. Hangi hatalar hakkında ne tür çalışmalar yapacağını kararlaştırın. d. Öğrencilere yardımcı olmak için aşağıdaki yöntemi uygulayın ve onlara zaman verin. 1. Kendi kendilerine düşünsünler. 2. Çalışma yaptıkdan sonra onlara hareketi tekrar gösterin. 3. Her günkü tenis hayattan örnekler alarak, basit ve kısa açıklamalar yapın. 4. Vuruşları, hissederek yapmalarını sağlayın. e. Ödevi gruba tekrarlatın ve ilerlemelerini not ettirin. f. Oyun esnasında bu durumu yapabildiğiniz kadar sık tekrar edin. TEMEL VURUŞLARIN ANA KOŞULLARI 1. Topu hissetme. 2. Düşen topu kullanma. 3. Temas noktası. 4. Denge. 5. Hazırlanma konumu. Öğrencileriniz hareket eden bir topa karşı kendilerine nasıl ayarlıyorlar ? Çoğunluk kötü dahi olsa topla temas edebilirler. Çok genç olanlar ve çok kötü olanlar bunun dışında kalırlar. Bunlara topu raketleri ile temas ettirmeye başvurmadan vuruş öğretilemez. ÖĞRETMEK İÇİN YARDIMCI BİLGİLER Çalısmanın eğlendirici olması size bağlıdır. a. Topu yakalama ve atma v.s. öğrenciyi hareket eden bir topa karşı kendini ayarlamaya faydalıdır. b. Raketle topu havaya sıçratmak. Bu çalışma durarak ve kortun etrafında koşularak yapılır. Teller ve raketin tahta kısmı kullanılır. DÜŞEN TOPU KULLANMA Topa en iyi bel hizasında, sıçramanın en yüksek noktasından aşağı doğru inmeye başladığı an veya sıçramanın en yüksek noktasında vurulur. Topun inişi esnasında vurmak çıkış esnasında vurmaktan çok daha kolaydır. Öğrencilerinize düşüş vurmalarını söylemeyiniz, onlara : a. Doğru yerde konum almalarını. b. Daha çok vakitleri olacağını. c. Raket hareketlerinin ve devamının doğru bir şekilde aşağıdan yukarıya doğru olmasını. d. Topa bakmalarını sağlayacağını anlatın. ÖĞRETMEK İÇİN YARDIMCI İŞLER Anlatarak ve göstererek. a. Topu sıçratan ve öğrencilerinizden topun en yüksek noktasından aşağı inmeye başladiği an ( şimdi ) diye bağırmalarını isteyin. b. Topa düşerken, çıkarken ve en yüksek noktada ve öğrencilerinizden her vuruşta topa ne zaman vurulduğunu göstermelerini isteyen. c. Öğrencilerinize bir topa rahat bir mesafede ve yanlamasına olarak : 1. Ön ayağın çok önünde. 2. Ön ayak hizasında. 3. Ön ayağın çok arkasında vurmalarını söyleyiniz ve vuruşlar sonunda da hangi şekilde rahat vuruş yaptıklarını sorunuz. Öğrencileriniz bundan böyle kendilerine en rahat gelen durumda topa vuracaklardır. Eğer siz onlara doğru örnek vermişseniz onlar da doğru seçim yapacaklardır. Başlangıçtan beri öğrencilerinize hazırlanma konumun önemini belirttik ve her vuruştan sonra bu konu değil, vuruşların ritmi ve düzgünlüğü içinde çok önemlidir. Öğrencilerinize düşen bir topa vururken dengelerini bozmamayı söyleyin. Öğrencilerinize topa vuruyorlarmı ? Yoksa itiyorlarmı ? Raketin hareketi ümitli mi ? Topa avuçlarının içi ile vurmalarını ve bu şekilde topun gidip gelmesini isteyin.Bu çalışma öğrencilerinizin istemeden yan durmalarını sağlayacaktır. Raketin geri hareketini gösterin topa düşerken ve doğru temas noktasında vurmalarını gösterin. Onlara mümkün olduğu kadar kolay ve çok çalışma yaptırın. Yazımızın başında tutuşlar ve vuruşlar hakkında bilgi verilmişti. Şimdi size kalan iş bunları en uygun şekilde tatbik ettirmektir................ 

http://www.eticaretturkiye.com/alt-305nolukteniskul-252b-252/

http://www.eticaretturkiye.com/video/276/alt%C4%B1noluk-tenis-kul%C3%BCb%C3%BC-2014/

Yorumlar

Popüler Yayınlar