Türkiye de E-Ticaret


Türkiye pazarı 35 milyon internet kullanıcısının potansiyelini henüz tam olarak
degerlendirememistir. Bunun baslıca sebebi internet kullanıcılarının yas ortalamasının
düsük olması ve bu genç toplulugun alısveris yapacak veya karar verici yasta
olmamasıdır. Diger sebepler ise genel olarak Türkiye’de e-ticaretin önünde bulunan
engellerdir. Bunların basında ise e-ticaretin algılanan deger önerisinin yetersizligi
gelmektedir. Türk kullanıcılarının %77’si internetten alısveris yapma ihtiyacı
duymamaktadır. Bu da tüketicilerin, bu kanalı kullanmayı cazip hale getirecek derecede
fiyat avantajı, çesitlilik ya da kolaylık görmedikleri seklinde yorumlanabilir. Ayrıca Türk
kullanıcılarının %41’i internetten alısveriste güvenlik kaygısı tasımaktadır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar